• Céline PapionCello
  • Remmy CanedoLive-Elektronik & Klangregie
  • Joerg HildenbrandIntro-Animation

Programm:
Drei Stücke für Cello und Elektronik
I-lly Cheng (*1984 - Taipeh Taïwan) – Yours Mine. for a performer with any instrument, voice and flexible tape (Live-UA)
Jesse Ronneau (*1974 - Chicago, USA) - Richter 1, for cello, electronics and video (2014)
Joseph Michaels (*1977 - Oberlin, USA) – Lackiererei, for Cello, Beer bottles and Playback (2019)

Cello, electronics, pictograms and you
Don't look for a fancy title, a blah blah program text or a forced attempt to find an aesthetic, political or metaphysical thread between the pieces of this program.
What we have here are three pieces for cello and electronics written for Céline.
There is a cello with its player on stage (Céline) and a computer, mics, cables with another player (Remmy).
There is the work of three massively interesting composers who deserve to be in the spotlight.
There are pictograms projected as an introduction to each piece, serving as a riddle or suggestion for interpretation.
Also there is the desire to be on stage and to share this music with you.

Céline Papion is a singular, curious and versatile artist. She is a cellist, an interpreter of contemporary and early music, but also a performer, a concert designer and an artistic director. Her work and commitment in the field of contemporary music was awarded the “International Bodensee-Konferenz” prize for the interpretation of contemporary music in 2019.

She initiates, designs, plays and directs her own projects. She works in close collaboration with composers such as I-lly Cheng, Toshio Hosokawa, Joseph Michaels, Jesse Ronneau, Steffen Krebber, Oliver S. Frick and contemporary artists such as visual artists Aldo van den Broek and Adeline Fonknechten, video artists Peter Welz, Hanae Utamura and Deema Shahin, lighting artist Laurenz Theinert, actress Franziska Schmitz, directors Julia Dina Heße, Sebastian Bauer and Anna Drescher. She is a founding member of the Duo Marie M. and the collective S-K-A-M (Stuttgarter Kollektiv für aktuelle Musik).

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Das Internationales Digitalkunst Festival konfrontiert sich selbst und sein Publikum mit Konventionen digitaler Kulturund Erlebniswelten. Dabei wird ein breites Spektrum von Künstlern aus den unterschiedlichsten Bereichen und Disziplinen, die die Verknüpfung von Kunst und Technologie erforschen, präsentiert. Konzipiert ist das Festival als eine umfassende künstlerische Intervention, die sich mit der Demokratisierung von Kunst und Kultur in einer Gesellschaft auseinandersetzt, die zunehmend vernetzt ist und von komplexen hybriden Netzwerken beeinflusst wird, welche Virtualität und Realität verschmelzen lassen. Um die Art und Weise, wie Kunst präsentiert und erlebt werden kann neu zu überdenken, werden einige Arbeiten an unüblichen Orten ausgestellt. Das IDKF schafft damit einen neuen Raum, um kreative Praktiken außerhalb von Standards anzuregen und zu verbreiten und regt den Austausch von Ideen, kritischem Denken, Ästhetik und kulturellen Hintergründen an. Das Publikum wird eingeladen, mit dem Kontext der Örtlichkeit in Wechselwirkung mit unterschiedlichen Wahrnehmungsebenen zu experimentieren.

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Internationales Digitalkunst Festival: Céline Papion